|
Bezg³owa Hydra Bo dobra hydra, to Bezg³owa Hydra
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Czy opisywaæ kolejne systemy RPG? |
Tak |
|
83% |
[ 10 ] |
Nie |
|
16% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich G³osów : 12 |
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
Exnymphetamine
Bohater
Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 6 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Sosnowiec
|
Wys³any: ¦ro 6:56, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie jestem zwolennikiem tego, aby BG ju¿ na pocz±tkowych poziomach posiadali silne magiczne przedmioty. Ja taki pier¶cieñ wklei³ bym w kampanie dopiero na wy¿szych poziomach-tak gdzie¶ miêdzy 8-12. Wyobra¼ sobie jak niedo¶wiadczona(ogólnie z grania w RPG'a) dru¿yna zachowywa³a siê maj±c taki artefakt. Byli by zbyt pewni siebie podczas walki, ich zachowanie mog³oby siê staæ aroganckie itp. Inni nisko poziomowcy na widok wielkiego ogra, czy jakiej¶ innej bestii dali by nogi za pas, co oznacza³oby tez dobre granie Bohaterami, a kto¶ z takim pier¶cieniem rzuci³by siê na ogra nie bacz±c na konsekwencje. Bo co z tego ¿e po³amie mu ³apy i nogi skoro ma pier¶cieñ, czy co¶ innego, i ktos z kompanów go uleczy.
Oczywi¶cie mo¿na by wprowadziæ ograniczenia zwi±zane z ilo¶ci± ³adunków w mag.przedm. , ale i tak oznacza³oby to, ¿e grupa posiada silny przedmiot magiczny.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Czy opisywaæ kolejne systemy RPG? |
Tak |
|
83% |
[ 10 ] |
Nie |
|
16% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich G³osów : 12 |
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
Mr. Negative
Obeznany
Do³±czy³: 28 Kwi 2010
Posty: 45
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 1 raz Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 11:32, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystko od Mistrza Gry zale¿y. Nikt przecie¿ nie bêdzie na si³ê dawa³ magicznych przedmiotów.
A i czy dodasz jeszcze jakie¶ zagraniczne podrêczniki do D&D które nie ukaza³y siê w Polsce?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Czy opisywaæ kolejne systemy RPG? |
Tak |
|
83% |
[ 10 ] |
Nie |
|
16% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich G³osów : 12 |
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
Exnymphetamine
Bohater
Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 6 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Sosnowiec
|
Wys³any: Czw 6:49, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mia³em to ju¿ dawno zrobiæ, ale jako¶ nie mia³em czasu. Pewnie na tygodniu uda mi siê pokazaæ wszystkie podrêczniki do D&D 3, 3.5 i 4 edycji. Nastêpnie chcia³bym przedstawiæ najwa¿niejsze ¶wiaty do D&D. Forgotten Realms, Dragonlance, Ravenloft, Planscape, Greyhawk, Mystara i inne. Zobaczymy jak to bêdzie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Czy opisywaæ kolejne systemy RPG? |
Tak |
|
83% |
[ 10 ] |
Nie |
|
16% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich G³osów : 12 |
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
Biobik
Bur¿uazja
Do³±czy³: 10 Lut 2010
Posty: 56
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Milejów P³eæ: Mê¿czyzna
|
Wys³any: Nie 18:18, 31 Pa¼ 2010 Temat postu: |
|
|
Jedna rzecz porz±dnie mnie wkurza w D&D.
Mo¿e to z braku mojego do¶wiadczenia w graniu w rpg, a mo¿e zaniedbanie twórców.
Chodzi mi o to, ¿e jak przegl±da³em podrêcznik mistrza podziemi, natkn±³em siê na poradê, by bogato opisywaæ graczom wszelkie obra¿enia, tj-ma³y, purpurowy ze z³o¶ci gnom, wbi³ ci zakrzywiony miecz w brzuch, powoduj±c ogromny ból i obra¿enia wewnêtrzne. Zada³ ci 14 punktów obra¿eñ. I tu siê pojawia problem. Bo teraz, gdy gracz ma rozpruty brzuch, to co z tego, ¿e ma jeszcze 54/68 punktów ¿ycia, skoro flaki wywalaj± mu siê na wierzch? Teraz ju¿ na pewno nie powinien walczyæ z normaln± skuteczno¶ci±, b±d¼ wcale. Na pocz±tku mojego mistrzowania mia³em z tym spore problemy, szczególnie gdy gracze atakowali wroga i przyk³adowo trafiali go strza³± w udo. Do koñca walki nie chcieli mi daæ spokoju, dlaczego ten wróg, mo¿e jeszcze walczyæ, biegaæ, kopaæ, itd. Natkn±³em siê na jedn± tabelkê, która obja¶nia kary wynikaj±ce z okre¶lonych obra¿eñ, np. uszkodzienie rêki= -1 do testu ataku. No ale jak dla mnie nie rozwi±zuje to jeszcze problemu.
Jestem jeszcze amatorem w mistrzowaniu, wiêc liczê, ¿e kto¶ doradzi mi, jak tu poprowadziæ wzorowo walkê i by wygl±da³a jak najbardziej realistycznie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Czy opisywaæ kolejne systemy RPG? |
Tak |
|
83% |
[ 10 ] |
Nie |
|
16% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich G³osów : 12 |
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
Grzesiek
Administrator
Do³±czy³: 12 Lut 2010
Posty: 175
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: St±d P³eæ: Mê¿czyzna
|
Wys³any: Pon 18:28, 01 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ja u BigBossa mia³em na sesji tak± sytuacjê, ¿e przestrzeli³em minotaurowi p³uco, rozwali³em lew± rêkê i lewy staw barkowy, przeci±³em wszystkie ¶ciêgna na udzie, wywali³em bebechy na wierzch, a ten cham dalej wymachiwa³ swoim OGROMNYM toporem jak gdyby nic siê nie sta³o
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Czy opisywaæ kolejne systemy RPG? |
Tak |
|
83% |
[ 10 ] |
Nie |
|
16% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich G³osów : 12 |
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
Exnymphetamine
Bohater
Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 6 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Sosnowiec
|
Wys³any: Pon 10:31, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi siê, ¿e ciê¿kie obra¿enia takiego typu jakie opisali¶cie powinny zostaæ zadane naprawdê przy du¿ej liczbie ran, lub kiedy postaæ jest blisko ¶mierci. MG zamiast rozpruwania flaków, przecinania ¶ciêgien itp. powinie opisywaæ lekkie dra¶niêcia, czy te¿ ewentualnie jakie¶ ciêcia, które tylko lekko bêd± wp³ywa³y na przebieg rozgrywki, chyba ¿e zamierza zabiæ jak±¶ postaæ Wystarczy tyko nieco pohamowaæ wyobra¼nie MG co do opisu walki i wszystko bêdzie ok.
A co do mechaniki D&D. Moim zdanie brakuje tutaj jakiej¶ tabelki traktuj±cej o ranach krytycznych, które s± zadawane walcz±cym. Dobrym rozwi±zanie jest przeniesienie i zmodyfikowanie tabeli obra¿eñ krytycznych z Merpa do D&D( Kiedy¶ razem z Demirelem przenie¶li¶my j± w³a¶nie do tego systemu).
Nie bêdzie wtedy sytuacji, ¿e odnosz±cy obra¿enia, bezie nadal walczy³ w taki sam sposób jak przedtem, tylko dostanie odpowiednie ujemne modyfikatory wp³ywaj±ce na walkê, albo powalczy jeszcze trochê wykrwawiaj±c siê pó¼niej na ¶mieræ. Walka wtedy stanie siê bardziej realniejsza, a równie¿ bohaterowie graczy nabior± szacunku dla przeciwników, którzy mimo s³abszych statystyk bêd± mogli powa¿nie zaszkodziæ lub nawet zabiæ bohaterów.
Wtedy to ju¿ trzeba bêdzie uwa¿aæ nawet na szczury:D
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|