Forum Bezg³owa Hydra Strona G³ówna Bezg³owa Hydra
Bo dobra hydra, to Bezg³owa Hydra
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

FORGOTTEN REALMS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Bezg³owa Hydra Strona G³ówna -> RPG i LARPy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Exnymphetamine
Bohater



Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 6 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Sosnowiec

PostWys³any: Pon 11:34, 08 Lis 2010    Temat postu: FORGOTTEN REALMS



WSTÊP
Witajcie w ¶wiecie Faerunu, miejscu pe³nym wielkich bohaterów i wielkiego z³a, krainie magi, tajemnic i niebezpieczeñstw.

¦miali rycerze wkraczaj± do grobowców zmar³ych królów, szukaj±c chwa³y i skarbów. Bezczelni ³otrzykowie przemierzaj± ciemne alejki pradawnych miast, planuj±c nastêpny skok. Wierni kap³ani, dzier¿±c buzdygan i czary, wystêpuj± przeciw przera¿aj±cym mocom, zagra¿aj±cym krainie. Przebiegli czarodzieje pl±druj± ruiny upad³ych imperiów, bez strachu zanurzaj±c siê w sekrety zbyt mroczne, by mog³o je ogl±daæ ¶wiat³o dnia. Smoki, giganci, z³oczyñcy o czarnych sercach, demony, dzikie hordy i niewyobra¿alne paskudztwa czaj± siê w straszliwych lochach, niezliczonych jaskiniach, zniszczonych miastach oraz rozleg³ych dzikich ostêpach tego ¶wiata, pragn±c krwi bohaterów.

Tak wygl±da kraina Faerun, kontynent niesamowitego piêkna i pradawnego z³a. Kraina, któr± bêdziecie kszta³towaæ, strzec i broniæ, podbijaæ lub rz±dziæ. Jest to kraina po której krocz± szlachetni bohaterowie i niezwykli z³oczyñcy. Wielki i straszliwy zarazem ¶wiat, którego od teraz jeste¶cie jego czê¶ci±.

Witajcie w Zapomnianych Krainach!!!

Zapomniane Krainy jest jednym z settingów osadzonym w systemie D&D. Jest on zarazem jedynym ¶wiatem, który pojawia³ siê w ka¿dej edycji tego systemu, a co za tym idzie najpopularniejszym. W jego realiach osadzone zosta³y miêdzy innymi takie gry jak Baldurs Gate, Ice Wind Dale, czy Neverwinter, a na polskim rynku pojawi³y siê dziesi±tki ksi±¿ek o bohaterach z tego ¶wiata. Któ¿ z nas nie zna Drizzta i jego przyjació³?

Celem tego tematu jest przybli¿enia wam jak najbardziej realiów tego ¶wiata i zasad w nim panuj±cych. Pocz±wszy od ma³o znanych ras wystêpuj±cych w settingu, których mo¿ecie nie u¿yczyæ w innych grach, a zakoñczywszy na wielkich bohaterach tych ziem, bêdê powoli, acz systematycznie przedstawia³ na ³amach naszego forum.



KRAINA FAERUN

Rozleg³a, dzika kraina l¶ni±cych królestw i pierwotnej dziczy, rozci±ga siê od surowych smaganych wichrem stepów Nieskoñczonych Pustkowi do omywanych sztormami klifów Wybrze¿y Mieczy. Faerun jest tylko jednym z kontynentów ¶wiata zwanego Toril. W jego odleg³ych krañcach le¿± inne odleg³e krainy, lecz Faerun to centrum, skrzy¿owanie oraz o¶, wokól której wszystko inne siê krêci( co¶ jak Europa jeszcze w nie tak dawnych czasach). Dziesi±tki narodów , setki miast pañstw oraz niezliczone plemiona, wioski o osady maja tu swoje miejsce.

Kontynent Faerun mierzy ponad piêæ tysiêcy sze¶æset kilometrów ze wschodu na zachód oraz cztery tysi±ce z pó³nocy na po³udnie. Na jego obszarach znajdujê siê pra¿one s³oñcem pustynie, rozleg³e lasy, posêpne góry i po³yskuj±ce ¶ródl±dowe morza. Po tych krainach podró¿uj± minstrele i handlarze , kupcy z karawanami i stra¿nicy, ¿o³nierz, marynarze i poszukiwacze przygód o stalowych sercach, nios±c opowie¶ci o dziwnych, wspania³ych odleg³ych miejscach. Ka¿dego roku na poszukiwanie bogactw i s³awy wyrusza tysi±c beztroskich osób pragn±cych zostaæ bohaterami, a pochodz±cych z zapad³ych wiosek i ospa³ych osad wokó³ Waterdeep czy innych wielkich miast.



Od nastêpnego postu zacznê opis settingu. Na pocz±tek postaram siê przybli¿yæ wam rasy Faerunu.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Exnymphetamine dnia Wto 9:57, 09 Lis 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Exnymphetamine
Bohater



Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 6 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Sosnowiec

PostWys³any: Wto 9:55, 09 Lis 2010    Temat postu:

RASY

Ludzie

W porównaniu z wiêkszo¶ci± ras, które zwyk³y wzglêdnie dobrze wspó³¿yæ z pobratymcami, ludzie Faerunu podzieleni s± na niezliczone rywalizuj±ce ze sob± narody, pañstwa, sekty, organizacje i plemiona. K³óc± siê o wszystko, walcz± o wiêkszo¶æ rzeczy, za¶ w¶ród licznych bóstw ceni± sobie te, które wrêcz zachêcaj± do takiego zachowania.
Bardziej d³ugowieczne rasy, jak elfy i krasnoludy, zwyk³y ¿ywiæ szacunek lub nawet sympatiê do poszczególnych ludzi, niekoniecznie jednak szanuj±c ca³± rasê. Elfom trudno jest zapomnieæ, ¿e pierwsze ludzkie imperia Netherilu, Raumatharu, Narfell i inne pradawne ziemie zosta³y zbudowane w oparciu o magiczne sekrety po¿yczone, b±d¼ zrabowane ich przodkom. Fakt, i¿ owe wczesne ludzkie imperia niemal zawsze ulega³y wypaczeniu z³± magi±, nie dodaje elfom otuchy. Krasnoludy, szczególnie tarczowe z pó³nocnego Faerunu, szanuj± ludzi jako zaciek³ych wojowników, lecz obawiaj± siê, ¿e nie bêdzie zbyt wiele miejsca dla krasnoludzkiej rasy w ¶wiecie zdominowanym przez ekspansywny rodzaj ludzki.
Oczywi¶cie ludzie nie widzê tego w ten sposób. Ich najwiêksi bohaterowie przyæmiewaj± bóstwa, b±d¼ te¿ sami staj± siê bóstwami. Niestety, to samo mo¿na by powiedzieæ o najwiêkszych ³ajdakach ludzko¶ci, których wcale nie brakuje. Ludzie s± wyj±tkowo pazerni na w³adzê i chwa³ê, dlatego czêsto posuwaj± siê do niehonorowych, a wrêcz niemoralnych dzia³añ. Jak to mówi±: potêga ma swoj± cenê...

Cechy:
- Ulubiona klasa: dowolna
- Jêzyk rasowy: brak
- Jêzyki premiowe: dowolne [poza Druidzkim]
- 4 dodatkowe punkty umiejêtno¶ci na pierwszym poziomie; 1 dodatkowy punkt umiejêtno¶ci co poziom



Krasnoludy

Krasnoludy w³ada³y rozleg³ymi królestwami pod wzgórzami i górami na d³ugo przed tym, jak ludzie zawêdrowali do Faerunu. Wielu mêdrców podejrzewa, ¿e pierwsze krasnoludy przyby³y na kontynent przed tysi±cleciami w wyniku wielkiej migracji z innego planu. Od tamtej pory ich rasa stanowi element tak od ¶wiata nieroz³±czny, jak same góry.
Mê¿czy¼ni z krasnoludzkich ras chlubi± siê wspania³ymi brodami, których nie spotkasz u przedstawicieli ¿adnej innej rasy. Niektórym kobietom równie¿ rosn± ma³e bródki, przez co w¶ród innych, nieco mniej zorientowanych ras rodzi siê mylne przekonanie, i¿ krasnoludy to wy³±cznie samce.

Szare krasnoludy

Szare krasnoludy to z³a i zgorzknia³a rasa, której przedstawiciele zachowali wyj±tkowe umiejêtno¶ci i fachowo¶æ krasnoludów. Znale¼li dla siebie niszê w Podmroku, tworz±c pancerze oraz broñ, którymi handluj± z wojowniczymi mieszkañcami owej krainy.
W¶ród Duergarów, jak równie¿ ich nazywaj±, zdarzaj± siê osobniki, które odwracaj± siê od pobratymców i szukaj± innego sposobu na ¿ycie. Ci, którzy wybior± ¿ywot na powierzchni Faerunu, zostaj± na zawsze wyklêci ze spo³eczeñstwa Szarych krasnoludów, a i po¶ród ludów z powierzchni nie s± dobrze postrzegani, ze wzglêdu na rasowe uprzedzenia i wieloletnie przekonania.

Cechy:
- Ulubiona klasa: wojownik
- Jêzyk rasowy: krasnoludzki
- Jêzyki premiowe: giganci, gobliñski, orkowy, smoczy, ziemny
- Modyfikacja atrybutów: Budowa +2, Charyzma -4
- Dostosowanie poziomu: +1
- Umiejêtno¶ci: Ciche poruszanie siê +4, Nas³uchiwanie +1, Spostrzegawczo¶æ +1, Rzemios³o (kowalstwo) +2, Rzemios³o (zbrojmistrzostwo) +2, Rzemios³o (p³atnerstwo) +2
- Ca³kowita odporno¶æ na trucizny i parali¿
- Widzenie w ciemno¶ciach

Krasnoludy tarczowe

Dawne, podziemne krasnoludzkie królestwa - takie jak Xonathanur, Oghrann czy Gharraghaur - pokazywa³y mniej cywilizowanym rasom, co to znaczy posiadaæ i sprawowaæ w³adzê. Niestety, z up³ywem kolejnych stuleci krasnoludzkie imperia upada³y jedno po drugim, a¿ w koñcu przedstawiciele tej rasy zdecydowali siê opu¶ciæ Podmrok. Ci, którzy rozpierzchli siê po ca³ym ¶wiecie, znajduj±c nowe domy w osiedlach ludzkich, zostali obwo³ani krasnoludami tarczowymi.

Cechy:
- Ulubiona klasa: wojownik
- Jêzyk rasowy: krasnoludzki
- Jêzyki premiowe: chondathski, giganci, gobliñski, illuskañski, orkowy, smoczy
- Modyfikacja atrybutów: Budowa +2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Rzemios³o (kowalstwo) +2, Rzemios³o (zbrojmistrzostwo) +2, Rzemios³o (p³atnerstwo) +2

Z³ote krasnoludy

W przeciwieñstwie do krasnoludów tarczowych, z³ote nie opu¶ci³y swoich starych królestw w Podmroku. Pozosta³y w Wielkiej Rozpadlinie, gdzie zbudowa³y w³asne, odizolowane od ¶wiata pañstwo.
Jednak¿e od roku B³ogos³awieñstwa Grzmotu - kiedy to wybuch³a olbrzymia fala narodzin nowych krasnoludów - wiele m³odych z³otych krasnoludów opu¶ci³o ojczyznê przodków i wyruszy³o na powierzchniê Faerunu, by lepiej poznaæ tamtejsze ludy i ich kultury.

Cechy:
- Ulubiona klasa: wojownik
- Jêzyk rasowy: krasnoludzki
- Jêzyki premiowe: giganci, gnomi, gobliñski, shaaryjski, untheryjski, ziemny
- Modyfikacja atrybutów: Budowa +2, Zrêczno¶æ -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Rzemios³o (kowalstwo) +2, Rzemios³o (zbrojmistrzostwo) +2, Rzemios³o (p³atnerstwo) +2


Elfy

Faerun jest domem wielu podras elfów. Wed³ug niektórych elfich legend dawno temu sprowadzili je tu bogowie, korzystaj±c ze staro¿ytnego przej¶cia miêdzyplanarnego. Elfy ksiê¿ycowe, s³oneczne i le¶ne ³±czy stosunek do tradycji oraz autorytetu reprezentowanego przez Elfi Dwór na wyspie Evermeet, z królow± Amlaruil na czele. Z kolei wiêkszo¶æ Drowów traktuje pozosta³ê elfy jak pogardzanych wrogów, za¶ dzikie elfy zwykle ignoruj± dekrety cywilizowanych pobratymców z Evermeet. Jednak mimo wszystkich ró¿nic, stosunkowo niewiele ludzi czy krasnoludów potrafi rozpoznaæ elfie podrasy.

Drowy

Drowy to dalecy potomkowie ciemnoskórej podrasy elfów, nazywanej illythiiri. Ich obecny wygl±d to efekt przekleñstwa dobrych elfich bóstw - kara za pod±¿enie za potêpion± bogini± Lolth. Mroczne elfy, jak równie¿ siê je nazywa, maj± skórê w kolorze wypolerowanego obsydianu oraz l¶ni±co bia³e w³osy. Zwykle charakteryzuj± je bardzo jasne oczy. S± ni¿sze i szczuplejsze ni¿ wiêkszo¶æ elfów.

Cechy:
- Ulubiona klasa: czarodziej (mê¿czyzna) / kap³anka (kobieta)
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: gobliñski, illuskañski, otch³anny, smoczy, podziemny
- Dostosowanie poziomu: +2
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Budowa -2, Inteligencja +2, Charyzma +2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Spostrzegawczo¶æ +2, Przeszukiwanie +2
- Zwiêkszona odporno¶æ na magiê

Dzikie elfy

Bardzo nieliczne dzikie elfy trudno spotkaæ, bowiem ¿yj± w gêstych puszczach i maj± niesamowite zdolno¶ci pozostawania w ukryciu. S± równie¿ nazywane elfami zielonymi. Skórê maj± ciemnobr±zow±, a w³osy o barwie od czarnej do jasnobr±zowej, z wiekiem ja¶niej±ce do srebrzystej bieli.

Cechy:
- Ulubiona klasa: czarownik
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: gnolli, illuskañski, le¶ny, orkowy, tashalski
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Inteligencja -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Spostrzegawczo¶æ +2, Przeszukiwanie +2

Elfy ksiê¿ycowe

Elfy ksiê¿ycowe, zwane równie¿ srebrnymi, to w Faerunie najliczniej reprezentowana podrasa elfów. Maj± bardzo jasn± skórê (nierzadko b³êkitnaw±) oraz srebrnobia³e, czarne b±d¼ b³êkitne w³osy. Ich oczy s± niebieskie lub zielone, o z³otych pob³yskach. S± najbardziej spo¶ród elfów tolerancyjne wobec ludzi czy krasnoludów, dlatego zdecydowana wiêkszo¶æ pó³elfów pochodzi w³a¶nie od elfów ksiê¿ycowych.

Cechy:
- Ulubiona klasa: czarodziej
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: chondathski, gnolli, gnomi, illuskañski, le¶ny, nizio³czy, powietrzny
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Budowa -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Spostrzegawczo¶æ +2, Przeszukiwanie +2

Elfy le¶ne

Le¶ne elfy s± odludkami, lecz w mniejszym stopniu ni¿ niemal zwierzêce elfy dzikie. Nazywa siê je równie¿ elfami miedzianymi, gdy¿ maj± skórê takiej barwy, przetykan± nieraz zielonymi pasemkami, oraz br±zowe lub piwne oczy. Ich w³osy s± zwykle br±zowe lub czarne.

Cechy:
- Ulubiona klasa: tropiciel
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: chondathski, gnolli, gnomi, gobliñski, le¶ny, smoczy
- Modyfikacja atrybutów: Si³a +2, Zrêczno¶æ +2, Budowa -2, Inteligencja -2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Spostrzegawczo¶æ +2, Przeszukiwanie +2

Elfy s³oneczne

Elfy s³oneczne, zwane tak¿e z³otymi, spotyka siê rzadziej ni¿ ksiê¿ycowe, poniewa¿ wiêkszo¶æ ¿yje na Evermeet - wyspie, na której nie-elf nie ma prawa postawiæ stopy. Maj± br±zow± skórê, w³osy z³otoblond, miedziane lub czarne, oczy za¶ szmaragdowe lub z³ote. Uwa¿a siê je za najbardziej cywilizowane i wynios³e ze wszystkich elfów, wol± bowiem pozostaæ w izolacji od ludzko¶ci oraz innych ras.

Cechy:
- Ulubiona klasa: czarodziej
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: chondathski, gnomi, illuskañski, le¶ny, niebiañski, nizio³czy, powietrzny
- Modyfikacja atrybutów: Inteligencja +2, Budowa -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Spostrzegawczo¶æ +2, Przeszukiwanie +2



Nizio³ki

W Faerunie ¿yj± trzy g³ówne podrasy nizio³ków: lekkostope, rzadko spotykane zjawomy¶lne oraz waleczniaki z Luiren na po³udniu. Podobnie jak sklane gnomy, wiele nizio³ków ¿yje po¶ród Du¿ego Ludu - jak oni sami nazywaj± rasê ludzk± - w kosmopolitycznych krainach. Nizio³ki same siebie zw± 'bin', chocia¿ bynajmniej nie obra¿a ich miano nadane im przez ludzi.

Nizio³ki lekkostope

Nizio³ki lekkostope s± w Faerunie najliczniej reprezentowane. To one najczê¶ciej oddaj± siê wêdrówkom i poszukiwaniom przygód. Czuj± siê swobodnie, ¿yj±c ramiê w ramiê z przedstawicielami innych ras oraz w otoczeniu obcych kultur. Lekkostopi czê¶ciej ni¿ inne nizio³ki czcz± bogów nie pochodz±cych z ich rasowego panteonu.

Cechy:
- Ulubiona klasa: ³otrzyk
- Jêzyk rasowy: nizio³czy
- Jêzyki premiowe: chessenthski, chondathski, damarski, elfi, gobliñski, illuskañski, krasnoludzki
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Si³a -2
- Umiejêtno¶ci: Ciche poruszanie siê +2, Akrobatyka +2, Wspinaczka +2, Nas³uchiwanie +2

Nizio³ki waleczniaki

O ile nizio³ki lekkostope ceni± sobie do¶wiadczenia czerpane z wypraw do obcych krajów i l±dów, waleczniaki to podrasa bardziej zorganizowana, uporz±dkowana i stateczna. Stawiaj± budowle tak, by starczy³y im na ca³e lata, ojczyzny broni± za¶ przed niemal ka¿dym najdrobniejszym nawet zagro¿eniem. Ludzie z Pó³nocy, którzy dobrze znaj± zwyczaje lekkostopych, ze zdumieniem odkrywaj±, i¿ istniej± nizio³ki zdolne do tego, by staæ siê skutecznymi wojownikami i które nie w±tpi± w swoje mo¿liwo¶ci oraz si³ê.

Cechy:
- Ulubiona klasa: ³otrzyk
- Jêzyk rasowy: nizio³czy
- Jêzyki premiowe: gnolli, gobliñski, halruaañski, krasnoludzki, shaarski
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Si³a -2
- Umiejêtno¶ci: Ciche poruszanie siê +2, Akrobatyka +2, Wspinaczka +2, Nas³uchiwanie +2
- Dodatkowe 4 punkty umiejêtno¶ci na starcie

Nizio³ki zjawomy¶lne

Te dzikie, niemal prymitywne nizio³ki rzadko opuszczaj± zacisza niedostêpnych borów. S± dziwne i ¿yj± w odosobnieniu. Z racji zdumiewaj±cych talentów tworz± zamkniête spo³eczno¶ci i nie czuj± siê dobrze w¶ród obcych. Ciekawym faktem jest, i¿ bardzo niewielu zjawomy¶lnych wie o istnieniu innych podras nizio³ków, uwa¿aj±c siê tym samym za jedynych przedstawicieli Ma³ego Ludu.

Cechy:
- Ulubiona klasa: barbarzyñca
- Jêzyk rasowy: nizio³czy
- Jêzyki premiowe: chondathski, elfi, gnolli, le¶ny, shaarski
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Si³a -2
- Umiejêtno¶ci: Ciche poruszanie siê +2, Akrobatyka +2, Wspinaczka +2, Nas³uchiwanie +2
- Nizio³ki zjawomy¶lne mog± porozumiewaæ siê z innymi istotami poprzez telepatiê (rozmowê w my¶lach); jêzyki i wymóg ich znajomo¶ci przez obu rozmówców nadal obowi±zuje; druga osoba nie musi mieæ zdolno¶ci telepatycznych



Gnomy

Ludzcy uczeni ze Candlekeep okre¶laj± gnomy jako Zapomniany Lud, przede wszystkim z racji uporu, z jakim unikaj± wszelkich wojen oraz nieszczê¶æ, które czêsto ubarwiaj± historiê innych ras Faerunu. Choæ gnomy by³y w przesz³o¶ci niewolnikami potê¿nych narodów - choæby mieszkañców Netherilu czy Calimshanu - nigdy nie wystêpowa³y jako naje¼d¼cy. Przez wiêkszo¶æ czasu ¿y³y w swych odosobnionych lasach i wzgórzach, wolne od konfliktów niepokoj±cych ludzi, elfy oraz krasnoludy. Zmieni³o siê to, gdy uros³a si³a oraz liczba ludzi w Faerunie. Gnomy zaczê³y wychodziæ z ukrycia i ³amaæ bariery izolacji, coraz bardziej i bardziej mieszaj±c siê w faeruñskie spo³eczeñstwa. Dzi¶ nikt chyba sobie nie wyobra¿a ¶wiata bez gnomich wynalazków i niezawodnych mechanizmów.

Gnomy g³êbinowe

W ukryciu otch³ani Podmroku ¿yj± svirfnebliny, czyli gnomy podziemne lub g³êbinowe. Tym odludkom, podejrzliwym i obawiaj±cym siê najazdu na jaskinie, w których mieszkaj±, brakuje humoru i otwarto¶ci kuzynów z powierzchni. Podczas gdy spo³eczno¶æ skalnych gnomów kipi energi± i emocjami, osiedla svirfneblinów s± ponurymi i zamkniêtymi enklawami. Wed³ug nich samych, wszystkie d³onie uniesione s± przeciwko gnomom g³êbinowym, dlatego nikomu nie mog± ufaæ.

Cechy:
- Ulubiona klasa: czarodziej
- Jêzyk rasowy: gnomi
- Jêzyki premiowe: elfi, illuskañski, krasnoludzki, smoczy, ziemny
- Modyfikacja atrybutów: Si³a -2, Zrêczno¶æ +2, M±dro¶æ +2, Charyzma -4
- Dostosowanie poziomu: +3
- Umiejêtno¶ci: Ukrywanie siê +2, Nas³uchiwanie +2, Rzemios³o (alchemia) +2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Niewykrywalno¶æ (svirfneblina nie mo¿na wykryæ ¿adnym zaklêciem magii Poznania)
- Zwiêkszona odporno¶æ na magiê
- Ca³kowita odporno¶æ na magiê Iluzji
- Zwiêkszona si³a zaklêæ ze szko³y Iluzji (dla Czarodzieja i Czarownika)

Gnomy skalne

Skalne gnomy to najczê¶ciej spotykanie przedstawiciele tej rasy, dlatego zwykle nazywa siê je po prostu gnomami. S± to istoty wyj±tkowo dociekliwe, ciekawskie, optymistyczne i energiczne, a przy tym gadatliwe a¿ nad wyraz. Ich inwencja i zmys³ twórczy bij± na g³owê wiêkszo¶æ rzemie¶lników Faerunu. W koñcu wszelkie powszechnie u¿ywane maszyny i urz±dzenia, takie jak zegary czy m³yny wodne, to dzie³o najznamienitszych gnomich in¿ynierów.

Cechy:
- Ulubiona klasa: bard
- Jêzyk rasowy: gnomi
- Jêzyki premiowe: chondathski, gobliñski, illuskañski, krasnoludzki, le¶ny, smoczy, ziemny
- Modyfikacja atrybutów: Si³a -2, Budowa +2
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Rzemios³o (in¿ynieria i pirotechnika) +2
- Zwiêkszona si³a zaklêæ ze szko³y Iluzji (dla Czarodzieja i Czarownika)


Mieszañcy

Toril jest niezwyk³ym ¶wiatem. W¶ród osza³amiaj±cej mnogo¶ci jego mieszkañców znale¼æ mo¿na niejedn± ciekaw± osobisto¶æ. Do tych najdziwniejszych tworów boskiej kreacji z pewno¶ci± nale¿± rasy mieszañców, takie jak pó³elfy czy pó³orkowie - istoty zrodzone z ludzkiej i elfiej lub orkowej krwi.

Pó³elfy

Pó³elfy, podobnie jak wiêkszo¶æ mieszañców, nie maj± w ¿yciu lekko. Zw³aszcza, je¿eli pochodz± od s³onecznych elfów, które maj± istn± obsesjê na punkcie szlachetno¶ci i czysto¶ci w³asnej rasy. Historie romansów ludzi z elfami siêgaj± samego zarania dziejów, jednak po dzi¶ dzieñ takie zwi±zki nie s± zbyt pozytywnie postrzegane. Zrodzone z nich dzieci s± zazwyczaj szykanowane i prze¶ladowane w spo³eczno¶ciach czystej krwi.
Pó³elfy ksiê¿ycowe to najczê¶ciej spotykana rasa elfich mieszañców. Maj± one wiele cech ludzkich, jednak znaczna czê¶æ ich wygl±du dziedziczona jest po spiczastouchych rodzicach. Ich w³osy i oczy przybieraj± raczej ludzkie kolory, chocia¿ skóra zachowuje najczê¶ciej elfi odcieñ.

Cechy:
- Ulubiona klasa: dowolna
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: dowolne (poza Druidzkim)
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +1, Przeszukiwanie +1, Spostrzegawczo¶æ +1, Dyplomacja +2

Pó³drowy

W porównaniu do pó³elfów ksiê¿ycowych, których ¿ycie mo¿e byæ us³ane przeszkodami, pó³drowy wiod± ¿ywot wrêcz koszmarny. S± prze¶ladowane przez ludzi i elfy, którzy obwiniaj± ich o powinowactwo z drowami, które z kolei uznaj± ich za zwyczajnych zdrajców krwi. Dlatego wiêkszo¶æ ¿ycia ka¿dego pó³drowa to bezustanna ucieczka...

Cechy:
- Ulubiona klasa: dowolna
- Jêzyk rasowy: elfi
- Jêzyki premiowe: dowolne (poza Druidzkim)
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +1, Przeszukiwanie +1, Spostrzegawczo¶æ +1, Blefowanie +2
- Widzenie w ciemno¶ciach

Pó³orkowie

Nawet w najbardziej tolerancyjnych obszarach Faerunu ¿ycia pó³orka z pewno¶ci± nie mo¿na nazwaæ ³atwym. Niemniej jednak w niektórych krajach pó³orkowie s± pe³noprawnymi obywatelami ¿yj±cymi ramiê w ramiê z lud¼mi. Przedstawiciele tej rasy nie s± jednak mile widziani w¶ród orków czystej krwi, którzy nie przyznaj± siê do pokrewieñstwa z nimi. Tu intryguj±cym mo¿e okazaæ siê fakt, i¿ wielu mieszkañców Faerunu nie potrafi odró¿niæ prawdziwego orka od pó³orka.

Cechy:
- Ulubiona klasa: barbarzyñca
- Jêzyk rasowy: orkowy
- Jêzyki premiowe: damarski, giganci, gnolli, gobliñski, illuskañski, ziemny
- Modyfikacja atrybutów: Si³a +2, Inteligencja -2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ciach


Planokrwi¶ci

W Faerunie istnieje wiele kultur, które nazywaj± ten kontynent ojczyzn±. Jest tu jednak wiele magicznych portali, prowadz±cych do innych ¶wiatów. Poprzez te bramy przybywaj± go¶cie z innych planów. Owi przybysze czêsto niechêtnie opuszczaj± Faerun, a czasem nawet zostaj± na zawsze i maj± dzieci z faeruñczykami. I tak przychodz± na ¶wiat istoty na wpó³ ludzkie, a na wpó³ nieziemskie. Nosz± one miano planokrwistych lub sferotkniêtych i posiadaj± niezwyk³e cechy oraz zdolno¶ci - spu¶ciznê po przodkach z innych wymiarów.

Aasimarowie

W ¿y³ach aasimarów p³ynie niebiañska krew, dlatego te¿ przedstawiciele tej rasy maj± najczê¶ciej dobry charakter i po¶wiêcaj± swe ¿ycie walce ze z³em. Niektórzy zachowuj± drobne cechy fizyczne zdradzaj±ce ich rodowód - srebrne lub z³ote w³osy, szlachetne oczy w kolorze miodu czy nienaturalnie przenikliwe spojrzenie. Mimo tych paru ró¿nic, aasimarów ³atwo jest pomyliæ z lud¼mi, do których w istocie s± bardzo podobni.

Cechy:
- Ulubiona klasa: paladyn
- Jêzyk rasowy: brak
- Jêzyki premiowe: dowolne (poza Druidzkim)
- Dostosowanie poziomu: +1
- Modyfikacja atrybutów: M±dro¶æ +2, Charyzma +2
- Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +2, Spostrzegawczo¶æ +2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- ¦wiat³o (ka¿dy aasimar - bez wzglêdu na klasê - potrafi rzucaæ zaklêcie ¦wiat³o)

Diabelstwa

Dalekimi przodkami diabelstw s± ¼li przybysze z piekielnych planów, nic zatem dziwnego, ¿e osoby, które znaj± rodowód tej rasy, uwa¿aj± diabelstwa za zdradzieckie i niegodne zaufania. Zazwyczaj prawda nie ró¿ni siê wiele od takich przes±dów. Diablêta, jak czasem te¿ siê je nazywa, to na ogó³ osobniki podstêpne, ob³udne, samolubne i zdeprawowane.
Cechami wygl±du, które zdradzaj± naturê diabelstw, s± spiczaste zêby, czerwony oczy, ma³e ró¿ki, a czasem nawet kopyta i ogon.

Cechy:
- Ulubiona klasa: ³otrzyk
- Jêzyk rasowy: brak
- Jêzyki premiowe: dowolne (poza Druidzkim)
- Dostosowanie poziomu: +1
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Inteligencja +2, Charyzma -2
- Umiejêtno¶ci: Blefowanie +2, Ukrywanie siê +2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Ciemno¶æ (ka¿de diabelstwo - bez wzglêdu na klasê - potrafi rzucaæ zaklêcie Ciemno¶æ)

Genasi ognia

Ogniowi genasi maj± gwa³towny temperament i szybko siê z³oszcz±, s± te¿ dumni i pewni siebie. Co do wygl±du, wyró¿niaj± ich czerwone, faluj±ce w³osy, skóra w kolorze wypalonego wêgla i oczy p³on±ce, gdy genasi wpadnie we w¶ciek³o¶æ. Ogniowi, najbardziej ze wszystkich genasich, uwielbiaj± ekstrawagancjê, któr± czêsto odzwierciedla ich ¶mia³y i krzykliwy przyodziewek.

Cechy:
- Ulubiona klasa: wojownik
- Jêzyk rasowy: brak
- Jêzyki premiowe: dowolne (oprócz Drudzkiego)
- Dostosowanie poziomu: +1
- Modyfikacja atrybutów: Inteligencja +2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Wiê¼ z ogniem (genasi mo¿e w sposób nie¶wiadomy i niekontrolowany oddzia³ywaæ na p³omienie w swoim otoczeniu, np. podsycaj±c je lub wzbijaj±c w powietrze)
- Zwiêkszona odporno¶æ na ogieñ

Genasi powietrza

Powietrzni genasi uwa¿aj± siê za dziedziców nieba, wiatru oraz powietrza. Najczê¶ciej maj± w zasadzie ludzki wygl±d, chocia¿ ich skóra zwykle jest blada, a wrêcz jasnob³êkitna. Ich w³osy s± zazwyczaj jasne, rozczochrane we wszystkie strony. Ka¿dy genasi roztacza wokó³ siebie delikatn± bryzê, a ich cia³a s± nienaturalnie ch³odne.

Cechy:
- Ulubiona klasa: wojownik
- Jêzyk rasowy: brak
- Jêzyki premiowe: dowolne (oprócz Drudzkiego)
- Dostosowanie poziomu: +1
- Modyfikacja atrybutów: Zrêczno¶æ +2, Inteligencja +2, M±dro¶æ -2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ciach
- Lewitacja (genasi mo¿e raz dziennie unie¶æ siê o parê stóp nad ziemi±)
- Zwiêkszona odporno¶æ na elektryczno¶æ

Genasi wody

Wodni genasi to istoty niespieszne, które wszystko robi± wolno. Wol± spokojnie zmêczyæ swojego przeciwnika, choæ w wyj±tkowych sytuacjach s± zdolni do przemocy. Najczê¶ciej maj± neutralny charakter i w zasadzie ludzki wygl±d, a ich ¿ywio³acze pochodzenie odzwierciedla jedna lub dwie niezwyk³e cechy – pokryta drobnymi ³uskami skóra, lepkie cia³o, zielonob³êkitna skóra czy w³osy faluj±ce, jakby by³y pod wod±. Ubieraj± siê sk±po, preferuj± sk±py ubiór, który nie ogranicza ruchów w wodzie i nie gniecie siê po wyj¶ciu z wody.

Cechy:
- Ulubiona klasa: Wojownik
- Jêzyk rasowy: Brak
- Jêzyki premiowe: (oprócz Druidzkiego)
- Dostosowanie poziomu: +1
- Modyfikacja Atrybutów: Budowa +2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ci
- Oddychanie pod wod±
- Zwiêkszona odporno¶æ na zaklêcia opieraj±cych siê na wodzie

Genasi ziemi

Ziemni gensai dzia³aj± powoli i d³ugo siê nad wszystkim zastanawiaj±, ale nie mo¿na odmówiæ im determinacji. Najczê¶ciej maj± neutralny charakter a ich pochodzenie ujawniaj± takie cechy jak: ziemista skóra, surowe rysy czy oczy przypominaj±ce czarn± otch³añ. Lubi± neutralne kolory oraz proste ubiory.

Cechy:
- Ulubiona klasa: Wojownik
- Jêzyk rasowy: Brak
- Jêzyki premiowe: (oprócz Druidzkiego)
- Dostosowanie poziomu: +1
- Modyfikacja Atrybutów: Si³a +2, Budowa +2, Roztropno¶æ -2, Charyzma -2
- Widzenie w ciemno¶ci
- Przej¶cie bez ¶ladu (Gensai potrafi raz dziennie przej¶æ niewielki kawa³ek terenu bez zostawiania ¶ladu.)





W kolejnych postach skupimy siê na profesjach settingu Zapomnianych Krain zarówno tych podstawowych jak i presti¿owych, zag³êbimy siê bardziej w rasê drowów i planokrwistych oraz zapoznamy siê z Faerunskim panteonem.

*wszystkie informacje zawarte w tym jak i kolejnych postach pochodz± z podrêcznika Zapomniane Krainy oraz Przewodnik Gracza po Faerunie.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Bezg³owa Hydra Strona G³ówna -> RPG i LARPy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin