Exnymphetamine
Bohater
Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 6 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Sosnowiec
|
Wys³any: Czw 7:33, 18 Lut 2010 Temat postu: Zasady Ogólne |
|
|
Zasady PISANIA POSTÓW:
1. Czê¶æ narracyjn± posta (opisy ruchów, czynno¶ci, uczuæ i emocji postaci, a tak¿e jej my¶li) piszemy w trzeciej osobie liczby pojedynczej.
2. Dialogi i wszelkie wypowiedzi postaci piszemy kursyw±. Tu ma³a uwaga: nie piszemy kursyw± przemy¶leñ swoich postaci – jest to bowiem czê¶æ narracyjna posta.
3. Wtr±cenia, które nie maj± zwi±zku z bezpo¶redni± gr±, nie s± opisem ani dialogiem, piszemy pogrubieniem. Proszê jednak o rzadkie z nich korzystanie.
4. Wszystkich graczy obowi±zuj± regu³y jêzyka polskiego, tak wiêc proszê unikaæ byków ortograficznych (odnosi siê to te¿ do wielkich liter) i ra¿±cych b³êdów gramatyczno-stylistycznych.
5. U¿ywanie wulgarnego s³ownictwa jest mocno niewskazane.
Realizm Gry:
1. W naszej grze istnieje jedna, naczelna, niezbywalna zasada: logika. Na tyle, na ile jest to mo¿liwe, staramy siê, aby by³a jak najbli¿sza realizmowi.
2. Postacie nie s± nie¶miertelne ani nadludzkie. Jedz±, ¶pi±, wyczerpuj± si³y, maj± potrzeby fizyczne, krwawi±, trac± koñczyny i, naturalnie, gin±. ¦mieræ w walce lub z r±k postaci innego gracza jest jak najbardziej mo¿liwa, i wcale nie zdarza siê rzadko.
Czego Graczowi nie wolno czyniæ:
1. Samodzielnie kreowaæ rzeczywisto¶ci, czyli wymy¶laæ wydarzeñ, postaci i innych elementów niezaaprobowanych przez Mistrza Gry. Wydarzenia, postaci i dialogi mog± byæ tworzone samodzielnie pod warunkiem, ¿e s± naprawdê ma³o istotne. Ta zasada obejmuje np. wskazanie przez przechodnia drogi do jakiej¶ lokacji lub dialog ze sklepikarzem w celu dokonania zakupu.
2. Decydowaæ o skutkach wydarzeñ. Dotyczy to walki i wszelkich prób zadzia³ania na obiekty, których dana postaæ nie kontroluje. Np. graczowi nie wolno napisaæ, ¿e jego postaæ otworzy³a drzwi z pomoc± wytrychu. Od zadecydowania, czy postaci uda³o siê otworzenie drzwi, jest tylko i wy³±cznie Mistrz Gry.
3. Wykorzystywaæ informacji, których postaæ nie zna lub nie ma prawa wiedzieæ. Postaæ widzi tylko to, co zobaczy – nic wiêcej. Dlatego te¿ nie mo¿e wiedzieæ o wydarzeniach, których nie by³a ¶wiadkiem.
4. Zachowywaæ siê arogancko, zarozumiale tudzie¿ chamsko w stosunku do Mistrzów Gry lub innych graczy.
Co gracz mo¿e:
1. Za³o¿yæ w³asn± organizacjê (je¶li dysponuje jakimi¶ ku temu predyspozycjami np. ¶rodkami finansowymi b±d¼ sprzêtem), w której bêdzie mia³ do dyspozycji jakie¶ postacie typu NPC.
2. Wprowadziæ do gry jak±¶ postaæ typu NPC, oczywi¶cie pod warunkiem, ¿e gracz potrafi sensownie wyt³umaczyæ pojawienie siê takowej postaci.
3. Za³o¿yæ lokacjê. Warunek identyczny jak wy¿ej.
INNE ZASADY.
1.Na ka¿d± sesje wypada jeden temat, w którym bêd± pisane posty MG i graczy;
2.Sesje których MG jest w nich nieaktywny ponad miesi±c bez wcze¶niejszego uprzedzenia o nieobecno¶ci,
bêd± zamykane.Chyba ¿e jest usprawiedliwienie.
3.To samo tyczy siê bohaterów graczy,podczas d³u¿szej nieaktywno¶ci MG ma prawo w swój sposób usun±æ ich z przygody.
Je¶li kto¶ ma jakie¶ zastrze¿enia lub pomys³y zapraszam do tematu pytania.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Exnymphetamine dnia Czw 7:36, 18 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|